قیمت لوله مانیسمان به چه عواملی بستگی دارد

قیمت لوله مانیسمان به چه عواملی بستگی دارد

قیمت لوله مانیسمان به چه عواملی بستگی دارد

لوله و اتصالات یکی از مهم‌ترین و نقش آفرین‌ترین وسایل در صنایع هستند. وجود آنها در بسیاری از مشاغل حیاتی و ضروری می‌باشد. در این میان محصولات و لوله‎های فولادی یکی از پرکاربردترین لوله‌ها هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. در میان آنها لوله مانیسمان یا بدون درز بسیار محبوب است. به دلیل همه محبوبیت فروش لوله مانیسمان اهواز رونق و رواج خاصی پیدا کرده است. این محصول از کاربردها و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و به خصوص در صنایع مختلف مورد کاربرد است. سوالی که ذهن اصلی اکثر مصرف کنندگان را درگیر کرده، قیمت آن می‌باشد. آیا قیمت این لوله مقرون به صرفه است و به چه عواملی بستگی دارد. در این مقاله آمده ایم  تا اطلاعات جامع و کاملی را در اینباره خدمت شما ارائه دهیم امیدواریم که مفید فایده واقع گردد.

لوله مانیسمان چیست

قبل از اینکه بخواهیم در مورد عوامل تاثیر گذار بر قیمت و دیگر موارد صحبت کنیم، بهتر است بدانیم لوله مانیسمان چیست. در صنایع فولاد، لوله ‌ها کلاً به دو شکل موجود هستند. یک شکل آن درزدار و دیگری بدون درز است. به لوله‌های بدون درز مانیسمان می‌گویند. تفاوت اصلی این لوله  با درز دار استحکام بسیار بالای آن می‌باشد. زیرا لوله‌های بدون درز به خاطر نداشتن درزها بسیار مستحکم هستند، اما لوله‌های درزدار هرچقدر هم جوشکاری خوبی داشته باشند، در انتها امکان ترک خوردن آنها بسیار بالا است. به دلیل این استحکام  خرید لوله مانیسمان اهواز از استقبال خوبی برخوردار می‌باشد. البته ذکر این نکته قابل توجه است که منظور از بدون درز بودن لوله‌های مانیسمان این نیست که به اتصال یا جوش نیازی نداشته باشد، در بسیاری از مواقع هم بخش‌هایی از آن جوش می‌خورد.

لوله مانیسمان

نحوه تولید لوله‌های مانیسمان

تولید لوله‌های مانیسمان بسیار راحت‌تر از دیگر لوله‌ها می‌باشد. در ابتدا ورق‌های فلزی که جز استاندارد ترین ورق‌ها برای تولید هستند. این ورق‌های برش خورده بعد به صورت استوانه‌ای جوش داده می‌شوند. اصولاً چون لوله‌های مانیسمان جز لوله‌های بدون درز به حساب می‌آیند، با روش بیرون آمدگی اغلب تولید می‌گردند. لوله‌های درزدار با ورق‌های تولید اما لوله‌های بدون دز از شمش‌های فولادی و مقاطع چهارگوش فولاد تولید می‌شوند. همین امر بر عرضه لوله مانیسمان اهواز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کاربردهای مختلف لوله‌های مانیسمان

قطعاً این لوله‌ها همانند دیگر اتصالات کاربرد بسیار فراوانی دارند. همین کاربردها موجب تمایز آنها با دیگری گردیده در ادامه به صورت مختصر به موارد کاربرد اشاره می‌کنیم.

به کارگیری در صنایع دریایی

اصولا لوله‌هایی که در صنایع دریایی به کار برده می‌شوند چون در برابر فشار آب بالا هستند، باید بسیار در مقابل رطوبت و زنگ زدگی مقاوم باشند و در برابر فشار آب ایستادگی کنند. از آنها در لوله کشی دیگ‌های بخار و قسمت‌هایی از کشتی که تحت فشار و دما است استفاده می‎شود. برای خرید لوله‌های مانیسمان صنایع دریایی اهواز می‌توانید به فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های مربوطه مراجعه کنید.

استفاده در صنایع پتروشیمی

به دلیل اینکه پتروشیمی با انتقال گاز و نفت سر و کار دارد، انتخاب لوله‌های مانیسمان برای انتقال مواد پتروشیمی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. علاوه بر اینکه محیط زیست باید از این مشتقات در امان بوده تا آلودگی آنها را تهدید نکند، پس وجود لوله‌های فشار قوی و محکم همانند مانیسمان برای انتقال مایعات و گازها، پالایش نفت و گاز، حفاری کیسینگ نیاز می‌باشد.

به کارگیری در تجهیزات هیدرولیکی

یکی دیگر از کاربردهای لوله مانیسمان استفاده در ساخت بازوهای مکانیکی می‌باشد. در تجهیزات هیدرولیکی اصولاً باید از فولادهای ضد زنگ ۳۰۴ و ۳۰۴ استفاده گردد. فولادهای ضد زنگ ۳۰۴ در دمای پایین و فولاد ضد زنگ  ۳۰۴I در دمای بالا کاربرد دارد. همه این موارد و کاربردها قطعاً بر قیمت فروش لوله‌های مانیسمان در اهواز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

استفاده در دیگ بخار

گرما و فشار دیگ بخار یا اطراف آن خیلی بالا میباشد پس استفاده از هر لوله و اتصالی جایز نیست. بهترین مورد یا گزینه لوله‌های مانیسمان است. زیرا این لوله‌ها در برابر دما و فشار مقاوم هستند و خطر انفجاری کمتری را به همراه دارند.

لوله‌های مانیسمان

عوامل موثر در قیمت خرید لوله‌های مانیسمان اهواز

لوله‌های مانیسمان در چند سال گذشته به یکی از پرطرفدارترین لوله‌ها تبدیل شده‌اند. در این چند سال قیمت لوله‌های مانیسمان بسیار نوسان داشته است. اما باید گفت قیمت آنها به سایز، کیفیت، کشور تولید کننده و برند و بستگی دارد. زیرا  لوله‌هایی با قطر و سایز کمتر قطعاً ارزان‌تر و مناسب‎تر از لوله‌های عظیم الجثه هستند. کشورهای تولید کننده این لوله‌ها کشورهایی نظیر هند، چین ایران و آلمان می‌باشد. لوله‌های مانیسمان نسبت به دیگر لوله‌ها کمتر دچار افزایش قیمت هستند. زیرا آن‍‌ها به طور عمده در چین تولید شده و بهای تمام شده آنها در آنجا کمتر است.

مزیت‌های لوله مانیسمان

از نظر کیفیت و کارایی لوله‌های مانیسمان دارای مزایای خاصی هستند. این مزایا عبارتند از :

داشتن طول عمر بالا

در ساخت این لوله‌ها موادی به کار رفته که بسیار دوام دارد. همین امر موجب بالا رفتن طول عمر آنها می‌گردد.

مقاومت بالای آنها در برابر گرما

لوله‌های مانیسمان در برابر فشار گرما ضربه و تغییرات دمایی دیگر بسیار مقاوم هستند، به همین دلیل آن را به مقاوم ترین لوله‌ها می‌شناسند.

مقرون به صرفه بودن

به دلیل اینکه لوله‌های مانیسمان مقاوم و محکم هستند، کمتر از دیگر لوله‌ها نیاز به تعویض یا تعمیر دارند. به همین دلیل از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *