فولاد بیشترین ماده بازیافت شده در جهان

فولاد بیشترین ماده بازیافت شده در جهان

آیا می دانید فولاد قابل بازیافت ترین ماده در جهان است؟

در آمریکای شمالی سالانه حدود 80 میلیون تن فولاد بازیافت می شود. این بیش از وزن تمام اتومبیل های کل ایالت کالیفرنیا است. این همچنین بیش از همه کاغذ، پلاستیک، آلومینیوم و شیشه ای است که هر ساله به صورت ترکیبی بازیافت می شود.

فروش آهن آلات در اهواز در این رابطه توضیح خواهد داد.

 

چرا فولاد را بازیافت می کنیم؟

همانطور که می دانید فولاد بیشترین مقدار آهن را در ترکیب خود جای داده است. بعد از آهن آلیاژ های دیگر مانند منیزیم، منگنزو… در ترکیب با کربن تشکیل دهنده فولاد هستند.

بازیافت فولاد برای محیط زیست مفید است. زیرا هر چه بیشتر فولاد بازیافت کنیم، استخراج فلزات جدید کمتر خواهد بود.

از هر یک تن فولاد بازیافت شده، 1133.98 کیلوگرم (2500 پوند) سنگ آهن، 635.02 کیلوگرم (1400 پوند) ذغال سنگ و 54.43 کیلوگرم (120 پوند) سنگ آهک صرفه جویی می شود.

همچنین بازیافت آهن باعث صرفه جویی در انرژی خواهد شد. بازیافت فولاد 74٪ انرژی کمتری نسبت به ایجاد فولاد از مواد اولیه مصرف می کند.

 

فولاد بیشترین ماده بازیافت شده در جهان

فولاد بیشترین ماده بازیافت شده در جهان

 

چرا فولاد به مقدار زیاد قابل بازیافت است؟

فولاد می تواند بارها و بارها برای تولید فولاد جدید بازیافت شود.

اما چرا بازیافت فولاد بسیار آسان است؟

اولا، بازیافت آن از نوع مغناطیسی است. بنابراین جدا کردن آن از سایر فلزات بسیار آسان است. ثانیا، بر خلاف کاغذ یا شیشه بازیافتی است که هنگام بازیافت دچار تخریب می شوند.

فولاد هنگام ذوب مجدد برای ساختن فولاد جدید استحکام خود را از دست نمی دهد. بنابراین ارزش خود را از دست نمی دهد.

 

فولاد در چه مواردی استفاده می شود؟

​​از فولاد برای ساخت بسیاری از اشیا استفاده می شود که هر روز با آنها ارتباط برقرار می کنیم. از اتومبیل تا قوطی های سوپ و قالب های ساردین.

در اینجا لیستی از موارد معمول فولاد وجود دارد:

  • قوطی های غذا
  • قوطی های رنگ
  • ماشین ها
  • لوازم کوچک
  • وسایل بزرگ
  • اهن قراضه
  • مصالح و مواد ساختمانی

از فولاد می توان در هر یک از برنامه های فوق استفاده کرد. سپس ذوب شده و مجدداً در هر یک از موارد موجود در لیست – یا حتی همان مورد – تولید مجدد می شود.

 

فولاد بیشترین ماده بازیافت شده در جهان

 

چگونه می توانم فولاد را بازیافت کنم؟

بستگی به موارد مصرف آن دارد. مواردی مانند قوطی های مواد غذایی را می توانید در بازیافت خانه خود قرار دهید.

اگر قراضه فلزی دارید که مایلید آن را به یک خریدار آهن آلات قراضه بفروشید. با تعیین قیمت بازار فلزی که دارید شروع کنید. البته بعید است که چند قوطی یا کالاهای کوچک فولادی ارزش فروش را داشته باشد. بعد از تعیین قیمت بازاری، آن را به مرکز استفاده مجدد و بازیافت ببرید.

هنگامی که اقدام به بازیافت فولاد خود می کنید، می توانید انواع دیگر آهن قراضه را به طور همزمان بازیافت کنید. از جمله آلومینیوم، مس، برنج و چدن.

وسایل کوچک از مواد خطرناکی مانند فریون، کلروفلوئورکربن ها و جیوه ساخته می شوند. دقت کنید که آنها را دور نریزید. زیرا آنها می توانند مواد شیمیایی سمی را به محیط زیست وارد کنند و به چرخه زندگی جاندان آسیب برسانند.

قبل از بازیافت قراضه آهن ها، جدا کردن فلزات آهنی و غیر آهنی مفید است. فلزات آهنی شامل فولاد، آهن خوک و سایر آلیاژهای آهن هستند. در حالی که فلزات غیر آهنی عملا عاری از آهن هستند.

می توانید با استفاده از یک آهنربا کار خود را راحت تر کنید. به این صورت که اگر آهنربا به فلز بچسبد، آهنی است و در غیر این صورت فلز آهنی نیست.

 

Recycling steel at home

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *